Majlis Pelantikan Pengawas Sekolah, Pengawas Pusat Sumber dan Pembimbing Rakan Sebaya.

12 10 2018

Pengawas Sekolah, Pengawas Pusat Sumber Sekolah dan Pembimbing Rakan Sebaya (PRS) ialah pemimpin organisasi yang merupakan satu badan khidmat sokongan kepada pihak sekolah. Peranannya amat penting untuk membantu pihak sekolah dalam memastikan peraturan, kesejahteraan murid dan pengurusan sekolah berjalan lancar.

Matlamat bagi program ini diadakan ialah melahirkan pemimpin yang berwibawa dalam kalangan murid supaya mampu memimpin diri sendiri dan orang lain. Selain itu, pemimpin juga diharapkan mampu menggerakkan badan Pengawas, Pusat Sumber Sekolah dan Unit Bimbingan dan Kaunseling di sekolah sebagai satu badan khidmat sokongan yang disegani dan dihormati serta berupaya membantu sekolah dan membantu rakan-rakan sebaya menjadi lebih baik dan cemerlang.

Majlis pelantikan ini diadakan di Dewan Srikandi pada 11 Oktober 2018. Pengetua SMK Puteri Ampang, Yang Mulia Raja Norazam binti Raja Salleh memberikan ucapan alu-aluan bagi memulakan majlis ini dan seterusnya ucapan perasmian oleh Tuan Inspektor Nur Zahirah binti Omar diberikan. Pelantikan dan penyampaian lencana diteruskan pada 8.00 pagi kepada pengawas sekolah, pengawas pusat sumber sekolah dan pembimbing rakan sebaya dan diikuti dengan bacaan ikrar serta penyerahan tugas kepada pemegang jawatan baharu bagi sesi 2018/2019. Nyanyian lagu Negaraku mengakhiri majlis pelantikan ini.

 

 

 


Actions

Information