Majlis Solat Hajat & Program Relaksasi Minda 2018

29 09 2018

Pada Jumaat, 28 September 2018 bersamaan dengan 18 Muharram 1440H, SMK Puteri Ampang telah menganjurkan majlis Solat Hajat dan Program Relaksasi Minda dengan kerjasama Masjid Ibnu Mas’ud.

Program ini bertujuan untuk membantu murid menguruskan tekanan ( stres ) dalam diri mereka secara positif serta mengetahui cara dan persediaan untuk menghadapi peperiksaan SPM dan PT3 yang bakal menjelang tiba.

Selain itu, program ini dapat menanamkan rasa tanggungjawab terhadap kepentingan penghayatan Islam dalam kehidupan seharian.

 

Program ini bermula di Dewan SMK Puteri Ampang pada pukul 10.30 pagi hingga 12.00 tengah hari dengan slot 1 bersama SSR Team. Seterusnya, murid-murid diberikan masa rehat dan solat zuhur sehingga pukul 2.00 petang. Program diteruskan dengan pendaftaran sebelum slot 2 iaitu bersama Da’i Muhammad bermula. Selepas solat Asar, program diteruskan lagi dengan slot 3 bersama dengan SSR Team.

Tepat 6.30 petang, murid-murid tiba di Masjid Ibnu Mas’ud dan mula mendaftar.            Pada pukul 7.00 malam, murid dan guru terlibat membuat persiapan solat maghrib berjemaah yang diikuti dengan bacaan Yassin.

Program diteruskan dengan motivasi bersama ibu bapa oleh SSR Team. Pada 8.50 malam, Solat Isyak dan Solat Hajat secara berjemaah dijalankan. Bersurai pada pukul 9.30 malam.

 


Actions

Information